skip to Main Content
Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Att Prata Om Utanförskap är Alltid Relevant

Att prata om utanförskap är alltid relevant

Nour medverkade i tv redan som nittonåring, som programledare för TV4:s dolda kameran-program Raj Raj tillsammans med Cecilia Forss. Sedan dess har hon medverkat i filmer som Beck och Wallander, tv-serierna Frostbiten och Jordskott, varit programledare för Melodifestivalen, och stått på scen i både egna och andras humorshower – nu senast med den egna hyllade föreställningen En komisk depression.

När jag får tag på Nour befinner hon sig på Dramaten, på lunchpaus från repetitionerna av Karlsson på Taket.

Hur går repetitionerna, berätta om din roll?
– Vi har ju spelat den här föreställningen en hel säsong i Göteborg redan. Inför det förberedde jag mig mycket för att gå in och spela rollen av ett barn. Nu i Stockholm är det en del nya skådisar vilket alltid tillför ny energi, och en ny scen såklart.

Vad har du för relation till Karlsson på Taket?
– Jag gillade inte Karlsson när jag var liten. Men i rollen som lillebror älskar jag honom. Numera tycker jag att Astrid Lindgren i Karlsson skapade en sjukt rolig och välskriven karaktär.

2

Läste du mycket Astrid Lindgren när du växte upp?
– Eftersom jag har en invandrarmorsa så är jag inte uppväxt med Astrid Lindgrens sagor på det sätt som många i Sverige kanske är, men när jag började läsa själv fick jag upp ögonen för henne. Jag kände dock inte igen mig så mycket, identifierade mig inte riktigt med karaktärerna, men det är underbara fantasivärldar som Astrid målar upp.

På vilket sätt är berättelsen relevant i dagens Sverige?
– Den är relevant för att det handlar om ett barn som är utanför. Lillebror blir mobbad i skolan och får stryk av sina föräldrar, som man fick på den tiden. Det är alltid relevant att visa på och uppmärksamma utanförskap, samt behovet av en kompis.

Hur är det att spela mot Krister Henriksson, har ni bra dynamik?
– Jag är tokig i Krister, gillar honom skarpt. Vi har väldigt kul ihop och litar också på varandra. Det innebär att vi kan ta ut svängarna mer, eftersom det inte kommer någon rädsla emellan.

Hur togs föreställningen emot när ni körde den i Göteborg förra året? Vad fick ni för respons?
– Vi fick jättefin respons från både barn och vuxna, verkligen superfint. Det finns saker i pjäsen som tilltalar både barn och vuxna, precis som i en bra Pixar-film. Det var även många vuxna som gick utan barn, som samtidigt uppskattade att det fanns mycket barn i publiken. Barnen reagerar ju mer spontant, vilket skapar en härlig stämning.

Du gör ju Ståupp, film, teater, tv och radio: var känner du dig mest hemma? Vad är roligast?
– Allt är roligt så länge jag slipper välja bort något. Det är alltid kul att få göra olika typer av roliga grejer.

Hur skiljer sig ståupp från att spela en roll?
– Det är mindre läskigt att spela en roll; det finns en större trygghet i att stå med en hel ensemble på scen och att driva handlingen tillsammans, berätta varandras historia. Samtidigt innebär det en längre process och mer jobb. Jag är mer naken på scen när jag kör ståupp.

Vad har du med dig från ståuppen när du spelar olika karaktärer?
– Timingen.

Vilken typ av roller intresserar dig mest?
– Jag vill spela roller som är så långt bort från mig själv som man kan komma. Jag är inte intresserad av att spela en 25-årig tjej som bor i stan och jobbar som skådis, de rollerna väljer jag bort om jag kan.

1

Back To Top